این محصول با پایش سیار دبی عبوری شبکه انتقال و توزیع آب از نقاط مختلف یک مزرعه، باغ و حتی فضای سبز در زمان های مختلف در خصوص ارزیابی چگونگی آبیاری به بهره بردار کمک می نماید. تداوم این گونه اندازه گیری ها از وضعیت تغییرات دبی عبوری شبکه انتقال و توزیع آب علاوه بر اینکه می تواند در سایر روش های پیشرفته هوشمند سازی مصرف آب مورد استفاده قرار گیرد، در تهیه نقشه های تغییرات مکانی از عملکرد شبکه در توزیع آب نیز بکار گرفته شود.

دسته فناوری کالا: 

فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی

حوزه (های) کاربرد 

  1. محیط زیست، آب، هواشناسی
  2. ابزاردقیق، اتوماسیون و کنترل
  3. کشاورزی و  باغبانی و جنلگداری

سامانه ارزیابی انتقال و توزیع آب از شبکه های آبیاری

مشخصات فنی

این سامانه با بهره گیری از برد آردینو نانو و قطعات مربوطه به اتصال از طریق بلوتوث و کاهنده و افزاینده های ولتاژ قادر خواهد بود در شرایط مختلف اقلیمی مورد استفاده قرار گیرد. سادگی و کم حجم بودن سامانه و قطعات به همراه سنسور دبی باعث شده که هزینه های تولید آن به طور چشم گیری گاهش یابد و در مجموع سامانه نسبت به تجهیزات مشابه ارزان قیمت تر ولی با کارایی بیشتر مورد استفاده قرار گیرد. سنسور دبی که از تبدیل پالس چرخش پروانه به حجم آب عبوری در زمان طراحی شده، علاوه بر دارا بودن دقت قابل قبولی در اندازه گیری های میدانی از قیمت کمی برخوردار می باشد. تست های میدانی از مقادیر اندازه گیری شده دبی با مقادیر قرائت شده از این سامانه خطاء کمتر از پنج درصد را نمایش دادند که برای این گونه تجهیزات پذیرفته شده می باشد. واسنجی میدانی همزمان با استفاده از سامانه در قرائت و ارزیابی آبیاری از ویژگی منحصر بفرد آن می باشد.

برتری محصول

الگوریتمی که برگرفته از دانش ماشین لرنیگ می باشد، این توانایی را به سامانه داده که بتواند درجا فرآیند واسنجی را انجام دهد. از طرفی شرایط اندازه گیری لحظه ای و انتقال آن بصورت اتصال بلوتوثی به آپلیکیشن مربوطه از یک تابع خاصی پیروی می کند که همگی به الگوریتم بکار رفته در آپلیکیشن سامانه در واسنجی خودکار کمک می نماید. این الگوریتم که از ترکیب فرآیند تصمیم گیری فازی و خودآموز تقویتی (Reinforcement Learning) حاصل شده می تواند بصورت هوشمند تمامی فرآیندهای واسنجی، قرائت و ارزیابی آبیاری ها را مدیریت کند.